Zuchetti - seria Wosh

Na ostatnich targach w Bolonii firma Zuchetti zaprezentowała kilka nowości w tym ekskluzywną serię baterii przypominającą wyglądem kryształy.

Oto co pisze o niej projektant Wiliam Sawaya

“Poproszono mnie o zaprojektowanie kolekcji armatury (a było to moje pierwsze doświadczenie w tej dziedzinie), która mogłaby charakteryzować się odejściem od minimalizmu i od koncepcji produktów jednolitych strukturalnie, co jest mi tak bliskie.
Po okresie pierwszych poszukiwań, myślałem o opływowych formach inkrustowanych imitacjami kamieni szlachetnych, lecz później moje przemyślenia zaczęły się kierować w stronę śmiałych, ostrych i geometrycznych brył, które dzięki swym odblaskom będą wzbudzać poczucie luksusu i bogactwa; dalekich od surowych, stereotypowych i wręcz monotonnych form, zbyt długo dominujących w tej branży.”

Odejście od minimalizmu? Moim zdaniem nadal w kanonie. Projektant osiągnął swoje zamierzenie osiągnięcia efektu produktu elitarnego. Nie odszedł jednak daleko od założeń minimalizmu pozostając w oszczędnej formie bez niepotrzebnych detali. Niedaleko pada jabłko od jabłoni. Odchodząc od minimalizmu nie skręcił w eklektyzm, ale w funkcjonalizm.


Polska wersja strony Zuchetti

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz